Тематичні атестації

11 клас
М.О.Булгаков "Майстер і Маргарита"
І варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1.      У якому місті народився М.Булгаков?   а) Київ; б) Москва; в) Львів
2.      Назвіть четверте зайве: «Собаче серце», «Іван Васильович», «Маріо і чарівник», «Фатальні яйця»
3.      Як звали жінку, яка стала прототипом Маргарити?  а) Тетяна Лаппа; б) Маргарита Вірна; в) Олена Шиловська
4.      Хто серед вказаних героїв Булгакова не належить до почету Воланда? а) Бегемот; б) Азазело; в) Берліоз
5.      Чому Маргарита попросила за Фріду?  а) через жалість; б) боялася її; в) подала їй надію
6.      Хто наказав вбити Юду за зраду? а) Левій Матвій; б) Понтій Пілат; в) Афраній
ІІ рівень (6 б., по 2 б.)
1.      Назвіть основні проблеми, порушені М.О.Булгаковим в романі «Майстер і Маргарита».
2.      Як розкривається у романі М.О.Булгакова сила кохання Маргарити до Майстра?
3.      Чому Єшуа у фіналі роману вибачає Понтію Пілату?
ІІІ рівень (3 б.)
Виконати одне із завдань:
1.      Зробити аналіз образу Майстра або Маргарити.
2.      Напишіть есе на тему: «Яке враження справили б на Воланда сучасні люди?»
 ІІ варіант
І рівень ( по 0,5 б.)
1.      Хто за освітою був Булгаков? а) письменник; б) інженер; в) лікар
2.      Назвіть четверте зайве: а) «Дияволіада», «Майстер і Маргарита», «Життя пана де Мольєра», «Старий і море»
3.      Який варіант назви мав спочатку роман «Майстер і Маргарита»?  а) «Почет диявола»; б) «Інженер з копитом» ; в) «Світло і спокій Майстра»
4.      Про що писав роман Майстер?  а) про прихід диявола на землю; б) про неіснуюче кохання; в) про Понтія Пілата і Єшуа Га-Ноцрі
5.      Що, на думку Єшуа, є найбільшою вадою людини? а) боягузтво; б) злодіяння; в) жадібність
6.      До кого завітав у психіатричній клініці Майстер? а) до Берліоза; б) до Івана Бездомного; в) до
ІІ рівень (3 б., по 1,5 б.)
1.      Чому Воланд зі своїм почетом приходить на землю?
2.Як ви розумієте вислів Воланда «Рукописи не горять»? Чи згодні ви з цією думкою?
3.      Прокоментуйте слова «Хто любить, мусить розділяти долю того, кого любить.»
ІІІ рівень (3 б.)
Виконати одне із завдань:
1.      Зробити аналіз образу Майстра або Маргарити.
2.      Напишіть есе на тему: «Яке враження справили б на Воланда сучасні люди?»


Г.Ібсен, Дж.Джойс, Ф.Кафка
І варіант
І рівень (3 б.)
1.    Який злочин проти закону вчинила  Нора із п’єси Ібсена «Ляльковий дім»? а) позичила в банку гроші і не повернула; б) неправдиво свідчила в суді; в) підробила документ
2.    Чому, врешті, Хельмер вибачає свою дружину?: а) він її дуже кохає; б) його кар’єрі більше нічого не загрожує; в) заради дітей
3.    Позначте, у чому простежується автобіографічність новели Ф.Кафки «Перевтілення» а) у професії головного героя; б) у складних стосунках головного героя із батьком; в) у тяжкій хворобі головного героя  (0,5 б.)
4.    Що спонукає Грегора Замзу піти з життя? а) самотність і непотрібність у своїй сім’ї; б) невиліковна хвороба;  в) заборона займатися улюбленою справою 
5.    Який із провідних прийомів літератури модернізму використав  Д.Джойс у психологічному есе «Джакомо Джойс»? а) алюзія; б) потік свідомості; в) принцип айсберга
6.    Що лягло в основу есе «Джакомо Джойс» Дж. Джойса?  а) кохання до дружини Нори Барнакл; б) закоханість в ученицю Амалію Поппер; в) кохання до дружини свого товариша (0,5 б.)
ІІ рівень (6 б., по 1,5 б.)
1.    Поясніть назву п’єси «Ляльковий дім»? Порівняйте назви п’єси «Ляльковий дім» і «Нора». Якій ви віддаєте перевагу і чому?
2.    Що означає метафора перевтілення, яку використав Ф. Кафка у новелі «Перевтілення»?
3.    Спираючись на прочитану новелу Франца Кафки «Перевтілення», спробуйте обґрунтувати поширене твердження, що Кафка є пророк ХХ ст.
4.    Як змалював Джеймс Джойс у творі «Джакомо Джойс» свою героїню?
ІІІ рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань:
1.    Як ви гадаєте, у чому полягає сімейне щастя?
2.    Напишіть уявного листа Франца Кафки до нащадків. Почніть його словами «Це може статися з кожним із нас…»
3.    Уявіть себе в ролі режисера фільму за оповіданням Ф.Кафки «Перевтіленя». Який образ Грегора-комахи (створений за допомогою комп’ютерної графіки чи гри актора) ви запропонували б глядачам? Аргументуйте свій вибір.
4.    Складіть діалог-дискусію з уявним опонентом на тему «Моє враження про твір Джеймса Джойса  «Джакомо Джойс».
ІІ варіант
І рівень ( 3 б.)
1.    Ляльковий дім – це символічний образ: а) щасливого сімейного життя; б) штучного, несправжнього щастя;  в) мрій героїні про щастя
2.    Нора, героїня п’єси Ібсена «Ляльковий дім», порушила закон, адже бажала… а) жити в розкошах; б) урятувати чоловіка; в) допомогти подрузі, фру Лінне
3.    Франц Кафка заповів своєму найкращому товаришу Максу Броду: а) видати всі написані ним твори; б) спалити значну частину рукописів; в) не видавати останні твори (0,5 б.)
4.    Знайдіть неправильну відповідь. У Кафки закарбувалися такі проблеми його внутрішнього життя: а) проблема шлюбу; б) конфлікт з батьком; в) влаштування службової кар’єри; г) суперечливе ставлення до власної творчості (0,5 б.)
5.    За жанром «Джакомо Джойс» Джеймса Джойса?  а) оповідання; б) повість; в) психологічне есе (0,5 б.)
6.    У чому простежується автобіографічність  твору Дж. Джойса «Джакомо Джойс»:  а) кар’єрному зростанні головного героя; б) мандрівках героя; в) любовному захопленні героя (0,5 б.)
ІІ рівень (3 б., по 1,5 б.)
1.    Чому дім Хельмера і Нори став «ляльковим»?
2.    Охарактеризуйте образ Грегора Замзи, героя новели Ф. Кафки «Перевтілення».
3.    Як би ви кваліфікували загибель персонажа Кафки новели «Перевтілення» як самогубство чи страту – здійснення сімейного вироку?
5.    Охарактеризуйте образ ліричного героя в творі Д. Джойса «Джакомо Джойс».
ІІІ рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань:
1.    Як ви гадаєте, у чому полягає сімейне щастя?
2.    Напишіть уявного листа Франца Кафки до нащадків. Почніть його словами «Це може статися з кожним із нас…»
3.    Уявіть себе в ролі режисера фільму за оповіданням Ф.Кафки «Перевтіленя». Який образ Грегора-комахи (створений за допомогою комп’ютерної графіки чи гри актора) ви запропонували б глядачам? Аргументуйте свій вибір.
4.    Складіть діалог-дискусію з уявним опонентом на тему «Моє враження про твір Джеймса Джойса  «Джакомо Джойс».

М.Павич, П.Зюскінд
І варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1.       «Автором першої книги XXI ст.», «ватажком європейського постмодернізму» називають а)У.Еко; б) М.Павича; в) П.Зюскінда
2.      У новелі М.Павича «Дамаскин» будівництво храму  і палацу для пана Николича повинно було закінчитися  а) через 3 роки; б) у день повноліття Атилії; в) до дня вінчання Атилії
3.      Хто спокутував гріхи пана Николича а) він сам; б) його син; в) його донька
4.      Творчість П.Зюскінда належить до   а) модернізму;  б) постмодернізму; в) магічного реалізму
5.      За бажання вижити автор порівнює Гренуя  з  а) кліщем; б) бацилою; в) черв'яком
6.      Стискаючи руками шию дівчини, Гренуй не розплющував очі, думаючи тільки про одне: а) щоб його ніхто не помітив; б)не втратити жодної крихти її запаху; в) не дати дівчини крикнути
ІІ рівень (6 б., по 2 б.)
1.      Як ви думаєте, чому будівництво трьох храмів (із самшиту, кам’яного і на небі) було тісно взаємопов’язані (М.Павич «Дамаскин»)?
2.      Визначте риси постмодернізму у романі П.Зюскінда «Запахи».
3.      Чому, на вашу думку, Гренуй прагне створити досконалий аромат? Який ідейний смисл образу Гренуя?
 ІІІ рівень (3 б.)
Дати поширену обґрунтовану відповідь на одне із запитань:
1.      Чи можна винести якісь моральні уроки з оповідання М.Павича «Дамаскин»?
2.      Ще на початку ХІХ століття О.С.Пушкін висловив думку про те, що геній і лиходійство несумісні. Як вирішується зазначена проблема у романі  П.Зюскінда «Запахи»
ІІ варіант
І рівень ( по 0,5 б.)
2.      Творчість М.Павича належить до   а) модернізму; б) постмодернізму; в) магічного реалізму
3.      У творі М.Павича «Дамаскин», за словами головного героя, Йован Лесвичник третій храм завжди будує  а) у душі; б) у мріях; в) на небі
4.      Чому припинилося будівництво храму пана Николоча? а) закінчилися будівельні матеріали; б) господар десь согрішив; в) зодчий Йован тяжко захворів
5.      Події, описані в романі П.Зюскінда «Запахи, або Історія одного вбивці», відбуваються: а) у Німеччині; б) у Франції; в) в Англії
6.      Парфумер Бальдіні взяв до себе Гренуя, тому що  а) юнак розгадав таємницю парфумів «Амур і Психея»; б) йому потрібен був помічник; в) хлопець швидко і вправно справлявся зі змішуванням інгредієнтів
7.      Діти у пансіоні мадам Гайяр боялися Гренуя, тому що   а) він їх нещадно бив; б) вони не відчували його запаху; в) від нього страшенно тхнуло
ІІ рівень (3 б., по 1,5 б.)
1.      Чому раптом перестав рости храм із самшиту? Хто в цьому був винен?  (М.Павич «Дамаскин»)
2.      Чому у творі П.Зюскінда «Запахи, або Історія одного вбивці» Гренуй обирає саме такий фінал свого життя? Чому тріумф героя обертається на його поразку?
3.      Як ви пояснюєте широкий успіх роману у сучасної читацької публіки?
ІІІ рівень (3 б.)
Дати поширену обґрунтовану відповідь на одне із запитань:
1.      Чи можна винести якісь моральні уроки з оповідання М.Павича «Дамаскин»?
2.      Ще на початку ХІХ століття О.С.Пушкін висловив думку про те, що геній і лиходійство несумісні. Як вирішується зазначена проблема у романі  П.Зюскінда «Запахи»?

10 клас
Роман ранньомодерністської доби (Е.Золя, О.Вайльд)
І варіант
І рівень (4 б.)
1.      Цикл «Ругон-Макари» Е.Золя складається з: а) 10 романів; б) 20 романів; в) 30 романів
2.      "Кар'єра Ругонів" Е. Золя — роман, який став ...а) фундаментом "Ругон-Маккарів"; б) кульмінацією циклу романів; в)заключною частиною "Ругон-Маккарів"
3.      Хто став фундатором роду Ругон-Маккарів? а ) Пєр Ругон ; б) Паскаль Ругон; в) Аделаїда
4.      Хто з героїв роману Е. Золя «Кар'єра Ругонів» уперше відчув повагу до себе з боку людей і загинув із прапором у руках? а) Сільвер; б) Паскаль; в) М'єтта.
5.      Безіл Голуорд не хотів знайомити лорда Генрі з Доріаном Греєм, тому що боявся: а) що лорд Генрі образить юнака; б) що лорд Генрі знеславить Грея; в) що лорд Генрі розпестить Доріана
6.      Чому Сибіл розчарувала Доріана? а) він дізнався про її низьке походження; б) вона була заміжня; в)почала погано грати на сцені
7.      Що сталося з Безілом Голуордом: а) він переїхав до Парижу; б) усамітнився у заміському будинку; в)його убив Доріан?
8.      Коли портрет набув свого первозданного вигляду? а) ніколи; б) після смерті художника; в) після смерті Доріана
ІІ рівень (4 б., по 1 б.)
1.      Натуралізм - … (1 б.)
2.      Чому син Аделаїди П’єр вирішив, що він має переваги над іншими дітьми? (2 б.)
3.      Що довело Доріана Грея до трагічного кінця? (2 б.)
ІІІ рівень. (3 б.)
1.       Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань:
-         Чи пов’язані краса й духовність (за романом О.Уайльда «Портрет Доріана Грея»)?
-         Якою була історія кохання Сільвера та М’єтти (за романом Е.Золя «Карєра Ругонів»)?

ІІ варіант
І рівень ( 4 б.)
1.      Еміль Золя є теоретиком ... а) імпресіонізму; б) натуралізму; в) символізму.
2.      Події, описані Е.Золя в романі «Кар’єра Ругонів», відбуваються: а) в Парижі; б) в Руані; в) в Плассані.
3.      Кого з героїв твору можна схарактеризувати як ледаря й егоїста? а) П’єра Ругона; б) Антуана Макара; в) Ежена Ругона
4.      Хто така Мєтта? а) сестра Сільвера; б) кохана Сільвера; в) донька П’єра Ругона
5.      Лорд Генрі вирішує підкорити Доріана своєму впливові, щоб ... а) мати з цього розвагу, забавку; б)дізнатися таємницю Безіла Голуорда; в) перевірити ідеї гедонізму на практиці
6.      Що зробив Доріан з портретом, щоб ніхто не дізнався його таємницю?
а) спалив; б) сховав; в) продав
7.      Як Безіл ставився до Доріана Грея? а) поважав його; б) заздрив його молодості; в) сприймав лише як об’єкт для позування; г) боготворив юнака
8.      Зморшка жорстокості на портреті з'являється після того, як герой О. Уайльда Доріан Грей: а)дізнався про смерть Сибіли Вейн; б) убив Безіла Холлуорда;  в) почав вести нестримне розпусне життя.
ІІ рівень (5 б.)
1.      Гедонізм -  … (1 б.)
2.      Яке значення для братів П’єра та Антуана мають їхні дружини? (2 б.)
3.      Чому Доріан Грей боявся свого портрета? (2 б.)
ІІІ рівень. (3 б.)
1.      Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань:
-         Чи пов’язані краса й духовність (за романом О.Уайльда «Портрет Доріана Грея»)?
-         Якою була історія кохання Сільвера та М’єтти (за романом Е.Золя «Карєра Ругонів»)? 
Ф.М.Достоєвський  "Злочин і кара"
І варіант
І рівень (4 б (по 0,5 б. за кожне запитання)
1.      Які наслідки мала участь Достоєвського у гуртку Петрашевського: а) страта;  б) каторга; в) довічне ув’язнення
2.      Назвіть четверте зайве: а) «Ідіот»;  б) «Злочин і кара»; в) «Брати Карамазови»; г)  «Шуани»
3.      Скільки розділів роману займає злочин?  а) шість;  б) один; в) три
4.      У якому місті відбуваються події роману? а) Москва;  б) Петербург; в) Київ
5.      Кого вбив Раскольников? а) Альну Іванівну;  б) Лизавету; в) Альону Іванівну і Лизавету
6.      Чим, на думку Раскольникова, супроводжується злочин: а) хворобою;  б) божевіллям ; в) каяттям
7.      Яка дружина потрібна була Лужину? а) розумна і красива;  б) розумна і бідна; в) красива і заможна
8.      Ким була Соня?  а) гувернанткою;  б) повією; в) безробітною
 ІІ рівень (6 б.)
1.      Прокоментуйте назву роману.
2.      Розкрийте суть теорії Радіона Раскольникова?
3.      Розкрийте значення образу Соні Мармеладової.  
4.      Яким було покарання Раскольникова? Чи розкаявся він у скоєному?
 ІІІ рівень (2 б.)
       Міні-твір «У чому трагедія Радіона Раскольникова?»

ІІ варіант
І рівень (4 б. (по 0,5 б. за кожне запитання)
1. Де навчався Достоєвський: а) інженерне училище;  б) педагогічний інститут; в) військова академія
2. Назвіть четверте зайве: а) «Злочин і кара»; б) «Бідні люди»; в) «Біси»; г) «Шагренева шкіра»
3. Скільки розділів роману займає кара?  а) один; б) п’ять і епілог; в) шість і епілог
4. Як називав лихварку Раскольников? а) воша;  б) естетична воша; в) непотріб
5. Яку зброю для скоєння злочину обрав Раскольников а) рушницю; б) ніж; в) сокиру
6. Яку історію з Євангелія Раскольников попросив прочитати Соню?  а) про блудного сина; б) зцілення сліпонародженого; в) воскресіння Лазаря
7. Ким доводився Лужин Дуні? а) кузеном;  б) нареченим; в) господарем будинку, в якому вона працювала
8. Що зробила Соня після засудження Раскольникова? а) поїхала з ним на місце каторги;  б) вийшла заміж; в) покінчила життя самогубством
 ІІ рівень (6 б.)
1.      Чи можна вважати роман «Злочин і кара» філософсько-полемічним? Аргументуйте відповідь.
2.      Чи можна вважати теорію Раскольнікова антигуманною?
3.      Як розкриваються в романі причини злочину Раскольникова?
4.      Хто є носієм християнських цінностей у творі? Доведіть.
 ІІІ рівень (2 б.)
               Міні-твір «У чому трагедія Радіона Раскольникова?»

9 клас
Бароко. Кальдерон "Життя - це сон"
І варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1. Що в перекладі з італійського означає «бароко»? а) прекрасний, дивовижний;  б) дивний, химерний; в) фантастичний, ілюзорний
2. Композиція п’єси «Життя – це сон»: а) п’ять дій;  б) три хорнади; в) вісім актів
3. Де відбувається дія драми  П. Кальдерона «Життя – це сон»? а) у Московії;  б) у Полонії; в) у Німеччині
4. Навіщо Басиліо помістив Сехисмундо у вежу: а) щоб уникнути страшного пророцтва;  б) щоб позбутися сина; в) щоб передати престол іншому
5. Як мотивується переконання Сехисмундо, що його перебування в палаці було сном?
      а) втратив почуття реальності;  б) через порушену психіку; в) його переносили в палац і у вежу 
         під час сну
6. Чим здивував усіх Сехисмундо в останній сцені? а) добропорядністю;  б) зухвалістю; в) вишуканістю манер
ІІ рівень (6 б., по 2 б.)
1.      Дайте визначення бароко як літературного напряму.
2.      Як вирішується  у драмі «Життя – це сон» проблема престолонаслідування? Чим керується король Басиліо у вирішенні цього питання?
3.      Чи однаковими були вчинки Сехисмундо після першого та другого звільнень? Чим вони  умотивовані?
ІІІ рівень (3 б.)
1.      Дати поширену  відповідь на одне із запитань:
-         Чи здатна людина перемогти долю, фатум?
-         На яких цінностях, на думку Кальдерона, людина  має будувати своє життя? За яких умов вона може виправити свою долю?
ІІ  варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1.      Коли розвивалося бароко: а) у XV ст.;  б) у XVІ ст.; в) у XVІІ ст.
2.      Бароко зародилося й досягло найвищого розквіту в: а) Італії;  б) Іспанії; в) Франції
3.      Що означає слово  «кальдерон» у перекладі з іспанської? а) чаша;  б) глечик; в) казан
4.      Яким чином король Басиліо дізнався про майбутню долю сина? а) із провісництва зірок;  б) від віщуна; в) у побаченому сні
5.      Де пройшло дитинство і юність Сехисмундо? а) у палаці;  б) у пансіоні; в) у вежі
6.      Як Сехисмундо перенесли до палацу? а) зав’язавши очі;  б) давши снодійне; в) відкривши таємницю
ІІ рівень (6 б., по 2 б.)
1.      Які  основні риси літературного бароко?
2.      Навіщо  король Басиліо вирішує повернути Сехисмундо до палацу в такий дивний спосіб?
3.      Опишіть поведінку Сехисмундо під час першого і другого перебування у палаці.
ІІІ рівень (3 б.)
1.      Дати поширену  відповідь на одне із запитань:
-         Чи здатна людина перемогти долю, фатум?
-         На яких цінностях, на думку Кальдерона, людина  має будувати своє життя? За яких умов вона може виправити свою долю?

Класицизм Мольєр "Міщанин-шляхтич"
 І варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1.      ХVІІ століття увійшло в історію людства як доба: а) класицизму; б) романтизму; в) Просвітництва
2.      Який театр  заснував Мольєр разом з Бежаром? а) «Сучасний»;  б) «Славетний»; в) «Класичний»
3.      Усі події в «Міщанині-шляхтичі» відбуваються протягом: а) місяця;  б) тижня; в) одного дня
4.      Пан Журден хотів стати: а) буржуа;  б) лицарем; в) шляхтичем
5.      Граф Дорант часто навідується до пана Журдена, щоб: а) вести з ним світські розмови; б) позичати в неї гроші; в) отримувати від нього доручення щодо маркізи
6.      Ідея про турецьких гостей належить: а) Ковєлю;  б) Клеонту; в) Ніколь
ІІ рівень (6 б., по 2 б.)
1.      Назвіть основні правила класицизму.
2.      Як ви думаєте, кому із персонажів комедії симпатизує автор? Відповідь аргументуйте.
3.      Кого і за що висміював Мольєр у комедії «Міщанин-шляхтич»? А що прославляв?
ІІІ рівень (3 б.)
Вибрати одне із завдань:
1.      Напишіть мініатюру на тему «Похвала Мольєру».
2.      Напишіть коротко зміст шостої (неіснуючої) дії.
  ІІ варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1. Автор теоретичного трактату «Поетичне мистецтво»: а) Мольєр;  б) Н.Буало; в) Кальдерон
2. Усі події в комедії «Міщанин-шляхтич» відбуваються в: а) будинку пана Журдена;  б) будинку пана Журдена та в театрі; в) будинку пана Журдена та на вулицях Парижу
  3. Головною рисою характеру пана Журдена є його пристрасть до всього: а) нового;
      б) старовинного; в) дворянського
  4. Уособленням честі і гідності в комедії є: а) Клеонт;  б) Ковєль; в) граф Дорант
  5. Для пана Журдена характерні: а) брутальність;  б) чемність; в) довірливість
6.    Яка роль «турецьких церемоній» у комедії «Міщанин-шляхтич»? а) розважальна;  б) Журден влаштовує домашній театр; в) це засіб допомогти закоханим
ІІ рівень (6 б., по 2 б.)
1.      У чому полягає сутність «правила трьох єдностей»?
2.      Розкрийте основні сюжетні лінії комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич».
3.      Визначте позитивні і негативні риси характеру Журдена
ІІІ рівень (3 б.)
Вибрати одне із завдань:
1.      Напишіть мініатюру на тему 
              1. «Похвала Мольєру».
2.      Напишіть коротко зміст шостої (неіснуючої) дії.

Просвітництво (Вольтер "Простак", Й.В.Гете "Фауст")
І варіант
І рівень (4 б., по 0,5 б. за кожне запитання)
1.      Як називалися філософи і письменники ХVІІІ століття? а) ученими;  б) просвітителями; в) мислителями
2.      У філософській повісті «Простак» Вольтер полемізує з: а) Руссо; б) Монтескє; в) Дідро
3.      Гурони – це: а) канадські індіанці; б) корінні французи; в) жителі країни Гуронія
4.      Простак при хрещенні отримав ім’я: а) Гефест;  б) Геркулес; в) Гермес
5.      Хто визволив Простака із Бастилії: а) Сент-Ів; б) Сент-Пуанжу; в) Гордон
6.      Яка головна проблема трагедії Гете «Фауст»? а) життя і смерть;  б) кохання; в) людина та її призначення на землі
7.      Хто переміг у суперечці за людину? а) Бог; б) Мефістофель; в) Фауст
8.      Як склалося життя Маргарити? а) її покарали;  б) вона залишилася із Фаустом; в) вийшла заміж за іншого
ІІ рівень (6 б., по 2 б. за кожне запитання)      
1.      Якою, на думку Вольтера, має бути «природна» людина? Покажіть це на прикладі повісті «Простак».
2.       Визначте суть угоди між Мефістофелем і Фаустом.
3.      Через які  спокуси Мефістофель проводить Фауста? Кого з них можна назвати переможцем?
ІІІ рівень (2 б.)
Напишіть твір на одну із тем:
1.      Які непрості проблеми міг побачити тільки Простак? (за повістю Вольтера «Простак»)
2.      Лиш той життя і волі гідний,
Хто б’ється день у день за них. (за трагедією Гете «Фауст»)
ІІ варіант
І рівень (4 б.; по 0,5 б. за кожне запитання)
1.      Для доби Просвітництва найголовнішим був: а) культ розуму;  б) культ краси; в) культ практичних досліджень
2.      ХVІІІ століття називають: а) століттям Вольтера;  б) століттям Дідро; в) століттям Руссо
3.      Де відбуваються події повісті «Простак» Вольтера: а) в Англії; б) в Гуронії; в) у Франції
4.      Друга кохана Простака: а) Сент-Ів;  б) пані Керкабон; в) Абакаба
5.      Яке рішення прийняли жителі французького містечка: а) охрестити Простака; б) одружити: в) вислати із країни
6. Що хотів пізнати Фауст? а) велике кохання;  б) сенс життя; в) таємницю смерті
7. Мефістофель називає людину: а) «смішним божком землі»; б) «довершеним витвором»;  в) «твариною із тварин»
8. Чому розлучилися Фауст і Маргарита? а) розлюбили один одного;  б) Фауст покинув Маргариту; в) прагнули уникнути людського поголосу
ІІ рівень (6 б., по 2 б. за кожне запитання)
1.      Доведіть, що повість «Простак» Вольтера має ознаки філософської повісті.
2.      Порівняйте характеристики, які Бог і Мефістофель дають людині (Фаусту). Яку мету переслідував Мефістофель, заключивши угоду з Богом?
3.      У чому полягає звабна і згубна сила Мефістофеля? Чи вдалося йому досягти своєї мети?
ІІІ рівень (2 б.)
Напишіть твір на одну із тем:
1.      Які непрості проблеми міг побачити тільки Простак? (за повістю Вольтера «Простак»)
2.      Лиш той життя і волі гідний,
Хто б’ється день у день за них. (за трагедією Гете «Фауст»)

 О.С.Пушкін "Євгеній Онєгін", М.Ю.Лермонтов "Герой нашого часу", М.В.Гоголь "Шинель"
 І варіант
І рівень (5,5 б., по 0,5 б.)
1.       Прадід Пушкіна Абрам Петрович Ганнібал був: а) вихованцем і хрещеником царя Петра І; б) міністром царя Петра І; в) посланцем при дворі царя Петра І
2.       За жанром «Євгеній Онєгін» Пушкіна: а) роман у віршах; б) поема; в) епічна поема
3.       Чим закінчилася дуель Онєгіна і Ленського?  а) смертю Онєгіна; б) смертю Ленського; в) перемир’ям друзів
4.       Поява якого вірша М.Ю.Лермонтова стверджувала той факт, що в Росії з’явився новий геніальний поет, послідовник  О.Пушкіна? а) «Смерть поета»; б) «Бородино»; в) «Вітрило»
5.       Герой нашого часу, зі слів письменника, це - : а) його особистий портрет; б) портрет його знайомого; в) портрет,  складений із пороків усього сучасного йому покоління
6.       Як склалася доля Бели?  а) її смертельно поранили; б) вийшла заміж за Печоріна; в) повернулася до батька
7.       Чому Печорін закохав у себе княжну Мері?  а) вона була заможною; б) щоб помститися її батькам; в) щоб частіше бачитися із Вірою
8.       У якому  із розділів роману «Герой нашого часу» показано розчарованого в усьому Печоріна, який поспішає назустріч смерті? а) «Фаталіст»; б) «Тамань»; в) «Княжна Мері»
9.        Першим твором, що приніс М.В.Гоголю славу, стала збірка: а) «Миргород»; б) «Арабески»; в) «Вечори на хуторі поблизу Диканьки»
10.   Коли Башмачкіна ображали, він говорив: а) «Оставьте меня, зачем вы меня обижаете?»; б) «Оставьте меня, зачем вы меня унижаете?» ; в) «Оставьте меня, зачем вы меня сердите?»
11.    Як вирішив Акакій Акакійович віднайти кошти на пошиття нової шинелі?  а) знайти іншу роботу; б) економити на собі; в) вкрасти
ІІ рівень (4,5 б., по 1,5 б.)
1.       Чому Тетяна і Онєгін не досягли взаємного щастя?
2.       Чи був коли-небудь Печорін щасливим? Доведіть свою думку.
3.       Схарактеризуйте образ «маленької людини» у творі М.Ю.Лермонтова «Шинель».
ІІІ рівень (2 б.)
1.       Дати розгорнуту відповідь на одне із запитань.
-          Як могли скластися життєві долі пушкінських героїв Онєгіна і Тетяни після їх останньої зустрічі?
-          У чому полягає трагедія Печоріна?
-          Чому гоголівський  сміх у повісті М.В.Гоголя «Шинель» є сумним?
                                                                              ІІ варіант
І рівень (5,5 б.,  по 0,5 б.)
1.       Пушкін навчався у: а) Московському благородному пансіоні; б) вдома; в) Царськосельському ліцеї
2.       Роман «Євгеній Онєгін» О.С.Пушкіна вважають а) романтичною баладою кохання; б) енциклопедією російського життя; в) історичною хронікою
3.       Як склалися стосунки Тетяни і Онєгіна? а) вони одружилися;  б) вони продовжували зустрічатися;  в) Тетяна відмовила Євгенію
4.       Який твір не належить перу М.Ю.Лермонтова? а) «Мцирі»; б) Демон»; в) «Я пам’ятник собі воздвиг нерукотворний…»
5.       Що пообіцяв Печорін Азамату за сестру Белу? а) коня Карагеза; б) великі гроші; в)  високу посаду
6.       Чим закінчилася дуель між Печоріним і Грушницьким? а) дуель не відбулася; б) смертю Грушницького; в) тяжким пораненням Печоріна
7.       За ким спостерігав Печорін у розділі «Тамань»?  а) за злодіями; б) за своєю нареченою; в) за контрабандистами
8.       У якому з розділів Печорін перевірив свою долю?  а) «Тамань»; б) «Княжна Мері»; в) «Фаталіст»
9.       Повість М.Гоголя «Шинель» відноситься до: а) «петербурзьких повістей»; б) фантастичних повістей; в) українських повістей
10.   Ім’я  Акакій означає: а) «тихий»; б) «смиренний»; в) «незлобливий» 
11.   Яке лихо спіткало Акакія Акакійовича? а) його вигнали із роботи; б) у нього вкрали нову шинель; в) він потрапив у лікарню
ІІ рівень (4,5 б., по 1,5  б.)
1.       Які риси  байронічного  героя притаманні образу Євгенія Онєгіна?
2.       Чому Печорін – «зайва» людина?
3.       Від чого помер Акакій Акакійович, у чому трагічність його долі?
ІІІ рівень (2 б.)
1.       Дати розгорнуту відповідь на одне із запитань.
-          Як могли скластися життєві долі пушкінських героїв Онєгіна і Тетяни після їх останньої зустрічі?
-          У чому полягає трагедія Печоріна?
-          Чому гоголівський  сміх у повісті М.В.Гоголя «Шинель» є сумним?

7 клас
В.Скотт "Айвенго"
І варіант
І рівень (6 б (по 0,5 б. за кожне запитання)
1.      Знать і лицарі розмовляли: а) французькою;  б) англосаксонською; в) англійською
2.      Як звали короля Англії:  а) Річард;  б) Джон; в) Седрік
3.      Хто у вигляді звичайного паломника (прочанина)  з’явився у замку Седріка: а) Ісаак;  б) Локслей; в) Айвенго
4.      Хто був слугою Седріка Сакса? а) Локслей;  б) Освальд; в) Вамба
5.      З ким мріяв одружити Седрік Сакс леді Ровену? а) Айвенго;  б) Ательстаном; в) Локслеєм
6.      Як вітали переможця турніру?  а) королева турніру увінчувала почесним вінком;  б) на честь нього випускали голубів у небо; в) устеляли дорогу квітами
7.      Чому принц Джон припинив поєдинок на  лицарському турнірі? а) щоб врятувати лицаря Позбавленого Спадку від поразки;  б) щоб врятувати Бріана де Буагильбера від ганьби; в) більшість лицарів були пораненими та непритомними
8.      Що було викарбувано на щиті Айвенго?  а) «Лицар, Позбавлений спадку»; б) «Бережись, ось я»; в) «Бережись ворона»
9.       Батько Ребекки: а) Седрік Сакс;  б) Ісаак; в) Бріан де Буагильбер
10.  У чому звинуватили Ребекку? а) у шахрайстві;  б) у чаклунстві; в) у змові
11.  Чим  скінчилася осада замку Фрона де Бефа? а) голодом;  б) пожежею; в) холерою
12.  Над яким лицарем звершився Божий суд? а) над Ательстаном;  б) над Фроном де Бефом; в) над Буагильбером
ІІ рівень (4 б.)
1.      Доведіть, що «Айвенго» - історичний роман.
2.      Чи підтвердив Айвенго звання лицаря? Доведіть свою думку.
ІІІ рівень (2 б.)
Схарактеризуйте одну із героїнь (Ровену чи Ребекку)  роману «Айвенго»? Чим вона вам сподобалася?
ІІ варіант
І рівень (6 б. (по 0,5 б. за кожне запитання)
1. Хто в романі розмовляє англосаксонською мовою?  а) знать;  б) воїни; в) нижчі верстви
2. Яка доля спіткала короля Річарда? а) сидів у в’язниці; б) потрапив на безлюдний острів; в) перебував у полоні
3. Розвагою для знаті, лицарів і простих людей були: а) ярмарки; б) турніри; в) театралізовані дійства
4. Хто врятував Ісаака у будинку Седріка Сакса: а) Седрік;  б) Айвенго; в) Локслей
5. Який знак мав припинити спільний турнір? а) принц Джон кидає свого жезла; б) принц Джон підіймає праву руку; в) принц Джон махає хусткою
6. Кого лицар, Позбавлений спадку, обрав королевою турніру?  а) леді Ровену;  б) Ребекку; в) Ульріку
7. Хто допоміг Айвенго у вирішальному поєдинку на лицарському турнірі? а) Седрік Сакс;  б) Фрона  де Беф; в) Чорний Лицар
8. Чий замок довелося взяти в облогу?  а) Седріка Сакса;  б) Бріана де Буагильбера; в) Фрона де Бефа
9. Як відносилася Ребекка до Айвенго?  а) вона його ненавиділа;  б) мріяла помститися; в) кохала
  10. Хто захистив Ребекку від страти:   а) Буагильбер; б) Ісаак; в) Айвенго
11. Хто вчинив пожежу у замкі Фрон де Бефа?  а) Ровена; б) Ребекка; в)  Ульріка
12. Як сприйняли смерть хрестоносця Буагильбера? а) як Божий суд; б) як непорозуміння; в) як нещасний випадок
ІІ рівень (4 б.)
1.      Дайте визначення історичного роману.
2.      Чим приваблюють вас жіночі образи роману В.Скотта «Айвенго»?
ІІІ рівень (2 б.)
Схарактеризуйте головного героя роману В.Скотта «Айвенго». Чим він вам сподобався?

Фантастика і детектив (Дж.Свіфт, А.Конан-Дойль)
І варіант
І рівень (4 б (по 0,5 б. за кожне запитання)
1.      Як  ліліпути називали Гуллівера? а) Чоловік Гора;  б) Велетень; в) Чоловік Дуб
2.      Вміння танцювати на канаті та пролазити під палицею в Ліліпутії допомагало:  а) здобути славу циркача;  б) зробити кар’єру; в) заробити грошей
3.      У кишені Гуллівера ліліпути знайшли «машину з двадцятьма довгими палями на зразок паркану». Що це було? а) годинник;  б) люлька; в) гребінець
4.      Що не могли вирішити «тупоконечники» та «гостроконечники»? а) з якого боку розбивати яйце;  б) носити гостроносі чи тупоносі черевики; в) ходити в перуках чи без них
5.      Товариша Шерлока Холмса звали: а) Ватсон;  б) Ройлотт; в) Хадсон
6.      Кого називали баскервільським демоном?  а) дикого вовка;  б) величезну собаку; в) перевертня
7.      Хлопчик носив на болота їжу: а) батькові-пастуху;  б) каторжнику; в) Шерлоку Холмсу
8.      З якою метою Степлтон здійснював злочини? а) щоб мати владу над дружиною; б) щоб одержати спадщину; в) він був душевно хворий
ІІ рівень (6 б., (по 2 бали за кожне запитання)
1.      Детектив - …
2.      Які вади людського життя висміював Дж. Свіфт у романі «Мандри Гуллівера»? У чому полягає загроза законів та звичаїв Ліліпутії для нормальних людей?
3.      Який прийом лежить в основі творів про Шерлока Холмса і доктора Ватсона? Визначте його, спираючись на конкретні приклади.
ІІІ рівень (2 б.)  Виконати одне із завдань:
1.      Дайте поширену відповідь на таке  запитання: «Чого може навчити сучасних читачів роман «Мандри Лемюеля Гуллівера» Дж,Свіфта, а від чого застерегти?»
2.      Схарактеризуйте образи Шерлока Холмса і доктора Ватсона. У чому полягає їх популярність?
3.      Складіть план послідовних дій Шерлока Холмса у розслідуванні баскервільської історії.

ІІ варіант
І рівень (4 б. (по 0,5 б. за кожне запитання)
1. Як Гуллівер витрачав батьківські гроші:  а) на розваги;  б) на вивчення навігації та математики; в) на вивчення історії подорожей та географії
2. Ким Гуллівер працював на кораблі? а) лікарем; б) матросом; в) коком
3. Назвіть предмет, який ліліпути знайшли у кишенях Гуллівера і описували так: «куля – зі споду срібна, а зверху зроблена з прозорого металу; на прозорому боці чудні знаки, розміщені колом»: а) годинник; б) табакерка; в) гребінець
4. Які партії були у ліліпутів: а) партії «Зелених» і «Червоних»;  б) «Наша Ліліпутія» і «Наша Блефуску»; в) тремексенів і слемексенів
5. Хто звернувся до Шерлока Холмса з проханням розслідувати смерть Чарльза Баскервіля? а) лікар Мортимер; б) подружжя Берриморів; в) Генрі Баскервіль
6. Чому собака Баскервілів світився вночі?  а) був особливої породи;  б) очі горіли вогнем; в) був намазаний фосфором
7. Для чого Стелптону був потрібний саме старий черевик сера Генрі? а) щоб собака взяв слід;  б) щоб посміятися над сером Генрі; в) щоб підозрювали швейцара в готелі
8.  Що залишалося зробити зробити сищикам, щоб обвинуватити Стелптона?  а) схопити його на гарячому;  б) допитати дружину; в) зібрати докази
ІІ рівень (6 б., (по 2 б. за кожне запитання)
1.      Інтрига - …
2.      Яку мету переслідував Свіфт, зобразивши країну Ліліпутію? Визначте, що приховується за використаною алегорією.
3.      Зробіть висновок, як взаємно доповнювали один одного Шерлок Холмс і доктор Ватсон у розплутуванні складної інтриги і злочинних намірів? 
ІІІ рівень (2 б.)   Виконати одне із завдань:
1.      Дайте поширену відповідь на запитання: «Чого може навчити сучасних читачів роман «Мандри Лемюеля Гуллівера» Дж,Свіфта, а від чого застерегти?»
2.      Схарактеризуйте образи Шерлока Холмса і доктора Ватсона. У чому полягає їх популярність?
3.      Складіть план послідовних дій Шерлока Холмса у розслідуванні баскервільської історії.


Рільке, М.В.Гоголь
І варіант
І рівень (4 б (по 0,5 б. за кожне запитання)
1.      Перший збірник М.Гоголя, який приніс йому популярність, називався: а) «Миргород»;  б) «Петербурзькі повісті»; в) «Вечори на хуторі біля Диканьки»
2.      Тарас Бульба був:  а) осавулою;  б) полковником; в) гетьманом
3.      З якою метою Андрій пробрався в обложене місто? а) розповісти про наміри козаків;  б) принести панночці хліб; в) дізнатися про плани поляків
4.      Що сталося з Остапом?  а) втік із полону;  б) його вбив батько; в) стратили
5.      Про що думав Тарас у свої останні хвилини? а) про люблячу жінку;  б) про допомогу козакам; в) про своїх дітей
6.      Рільке написав «Пісню про Правду» під впливом:  а) прочитаної «Повісті минулих літ» Нестора Літописця»; б) прослуханих народних пісень; в) подорожей Україною, знайомства з її історією  
7.       Кого Рільке характеризує словами «вельможна», «сидитьь з панами у світлиці», «поєна медами»: а) дружину гетьмана;  б) правду; в) кривду
8.      Що зробив Олекса, почувши від кобзаря «Пісню про Правду»? а) подався на Запорізьку Січ;  б) пішов на війну; в) став кобзарем
ІІ рівень (6 б., по 1,5 б.)
1.      Як змальовує Гоголь сцену страти козаків? Що дає Остапові силу вистояти і героїчно померти?
2.      Як вигадаєте, чи усвідомлює спочатку Андрій ганебність свого вчинку і чи міг він учинити інакше?
3.      Як і з якою метою використовує поняття «національний колорит» у своєму творі Р.М.Рільке?
4.      Що сприяло тому, що загін озброєних селян вирушив до Чернігова?Чому до них вирішив приєднатися Олекса? (Р.М.Рільке «Пісня про Правду»)
ІІІ рівень (2 б.)
1.      Як ви розумієте українське прислів’я «Степ та воля – козацька доля»?  Дати поширену відповідь.

ІІ варіант
І рівень (4 б. (по 0,5 б. за кожне запитання)
1.      До якої збірки входить повість «Тарас Бульба»?  а) «Миргород»;  б) «Петербурзькі повісті»; в) «Вечори на хуторі біля Диканьки»
2. Сини Тараса Бульби навчалися? а) у київській академії; б) в Острозькій академії; в) за кордоном
3. Хто був на чолі польського кінного полку, який вилетів з міста Дубна в розпал битви? а) сміливий поляк; б) невідомий воїн; в) Андрій Бульба
4. Як склалася доля Остапа?  а) помер від ран;  б) був викуплений батьком з полону; в) був стачений на майдані
5. Причиною того, що Тарас Бульба потрапив в полон, була: а) загублена люлька;  б) зрада товаришів; в) зламана шабля
6. Петро, батько Олекси, був за фахом:  а) стельмахом;  б) шевцем; в) чинбарем
7. Що найбільше любив Олекса?  а) читати книжки;  б) малювати ікони; в) блукати у степу
  8. Що автор характеризує словами «забута», «сірома гола», «горлиця крилата»?   а)
      Правду; б) Кривду; в) дівчину
ІІ рівень (6 б., по 1,5 б.)
2.      Яку роль відіграла Україна і її минуле у творчості М.В.Гоголя?
3.      Як ви оцінюєте вбивство Тарасом свого сина-зрадника Андрія?
4.      Чому оповідання Рільке назвав «Пісня про правду»? У чому полягала мудрість старого кобзаря?
5.      Якою зобразив Рільке Україну у своєму творі «Пісня про Правду»?
ІІІ рівень (2 б.)
1.      Як ви розумієте українське прислів’я «Степ та воля – козацька доля»?  Дати поширену відповідь.


О.Генрі, Дж.Олдрідж
І варіант
І рівень (4 б (по 0,5 б. за кожне запитання)
1.      Нагорі триповерхового будинку (за твором О.Генрі «Останній листок») знаходилась: а) студія Сью і Джонсі;  б) майстерня Бермана; в) художній клас
2.      Як лікарі називали чужинця, що розгулював по колонії в листопаді:  а) Пташиний грип;  б) Пневмонія; в) Чума
3.      Про що мріяла  Джонсі? а) навчитися грати на фортепіано;  б) вийти заміж; в) написати фарбами Неаполітанську затоку
4.      Що написав Берман? а) останній лист плюща;  б) останній пейзаж; в) портрет Джонсі
5.      За фахом Бен був (за оповіданням Дж.Олдріджа «Останній дюйм»): а) аквалангістом;  б) льотчиком; в) лікарем
6.      Чому бухту називали Акулячою?  а) Була схожа за формою на акулу;  б) в ній було багато акул; в) в ній жила одна велика акула
7.      Що сталося з батьком Деві? а) покусали акули;  б) мало не втопився; в) заблукав у морі
8.      У кінці твору Бен вирішив, що варто витрачати час на:  а) заробіток; б) оволодіння професією; в) спілкування із  сином
ІІ рівень (6 б., (по 2 бали за кожне запитання)
1.      Поясніть назву твору О.Генрі «Останній листок».
2.      Схарактеризуйте образ Бермана в новелі О.Генрі «Останній листок».
3.      Як розкривається проблема батьків і дітей в оповіданні Дж.Олдріджа «Останній дюйм»?
ІІІ рівень (2 б.)
1.      На вашу думку, чи проблеми,  порушені у творах О.Генрі та Дж.Олдріджа, є актуальними в наші дні?
 ІІ варіант
І рівень (4 б. (по 0,5 б. за кожне запитання)
1. Джонсі (за новелою О.Генрі «Останній листок» захворіла на:  а) сухоти;  б) грип; в) пневмонію
2. Що Джонсі рахувала у зворотному порядку? а) галок на дереві; б) листя на плющі; в) зірки на небі
3. Джонсі сказала, що помре, коли: а) впаде останній листок; б) прийде зима; в) пташки відлетять у вирій
4. Старий Берман був: а) лікарем;  б) письменником; в) художником
5. Чому Бен узявся за підводну зйомку (за оповіданням Дж.Олдріджа «Останній дюйм»)? а) щоб прогодувати сім’ю; б) щоб змінити професію; в) йому подобалося плавати під водою
6. Хто знав, що Бен із сином на острові?  а) прикордонники;  б) рідні; в) ніхто
7. Що Деві довелося робити самому? а) вести літак;  б) готувати їжу; в) знімати на камеру
8. Де лікували Бена після аварії?  а) в Росії;  б) в Єгипті; в) в Австралії
ІІ рівень (6 б., (по 2 б. за кожне запитання)
1.      Які думки викликала у вас новела О.Генрі «Останній листок», чим зацікавила?
2.      Розкрийте символічне значення назви оповідання  Дж.Олдріджа «Останній дюйм».
3.      Схарактеризуйте образ Деві. Як змінився характер хлопчика у надзвичайній ситуації?
ІІІ рівень (2 б.)
1.      На вашу думку, чи проблеми,  порушені у творах О.Генрі та Дж.Олдріджа, є актуальними в наші дні?

 6 клас
Байки
І варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1.      Батьківщина байки – це а) Давній Єгипет; б) Давня Греція; в) Давній Китай
2.      Мораль в байках Езопа подається а) на початку байки; б) наприкінці твору; в) моралі немає
3.      Що хотів зробити з  Ягням Вовк? (за байкою Езопа) а) нагодувати; б) з’їсти; в) захистити
4.      Чого навчає байка Езопа «Хліборобські діти»? а) жити у злагоді; б) цінувати достаток; в) хитрістю досягати мети
5.      Цикада попросила у Мурашки (за байкою Езопа «Мурашка і Цикада»): а) харчів; б) притулку; в) води
6.      Що здобула Лисиця у Крука хитрістю (за байкою Езопа «Крук і Лисиця»)?  а) сир; б) м'ясо; в) банан
ІІ рівень (6 б.)
1.      Що таке байка? Назвіть відомих вам байкарів.
2.      Назвіть спільні ознаки байок Езопа та Крилова.
3.      Проаналізуйте одну байку (на вибір) Крилова, визначте тему, ідею, художні особливості.
ІІІ рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань:
-         Напишіть стисле висловлювання на тему: «Чи актуальні байки Крилова та Езопа у наш час?»
-         Опишіть, який вигляд може мати обкладинка книги «Улюблені байки».

ІІ варіант
І рівень ( 3 б., по 0,5 б.)
1.      Кого вважають засновником жанру байки: а) Федра; б) Езопа ; в) Вергілія
2.      Езоп писав байки а) віршованою мовою; б) прозою; в) у формі п’єс
3.      Укажіть персонажа байки, який є алегорією сили, жорстокості та нахабства: а) Лисиця; б) Крук; в) Вовк
4.      Як жили хліборобські діти між собою (з однойменної байки Езопа)? а) дружно; б) весело; в) не мирилися
5.      Чим займалася влітку Цикада (за байкою Езопа «Мурашка і Цикада»? а) співала; б) заготовляла харчі; в) танцювала
6.      Чому Лисиця вихваляла Крука (за байкою Езопа «Крук і Лисиця»)?  а) тому що вважала його цар-птахом; б) хотіла виманити м'ясо; в) хотіла товаришувати
ІІ рівень (6 б.)
1.      Які людські вади засуджувалися в байках. Наведіть приклади.
2.      Чим відрізняються байки Езопа і Крилова?
3.      Проаналізуйте одну байку (на вибір) І.А.Крилова, визначте тему, ідею, художні особливості.
ІІІ рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань:
-         Напишіть стисле висловлювання на тему: «Чи актуальні байки Крилова та Езопа у наш час?»
-         Опишіть, який вигляд може мати обкладинка книги «Улюблені байки».


ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
І варіант
І рівень (4 б., по 0,5 б.)
1.    Товстого з оповідання А.П.Чехова «Товстий і тонкий» звали: а) Григорій; б) Михайло; в) Афанасій?
2.    Укажіть прізвище городовика з оповідання А.П.Чехова «Хамелеон»: а) Єлдирін; б) Очумєлов; в) Жигалов
3.    Головного героя оповідання Дж.Лондона «Жага до життя» звуть:  а) Том; б) Джим ; в) його ім’я не називається
4.    Що сталося з Біллом після того, як він покинув головного героя (за оповіданням Дж.Лондона «Жага до життя»): а) роздерли вовки; б) чекав на головного героя біля припасів; в) його підібрав корабель
5.    Сліпий хлопчик народився в сім’ї (В.Г.Короленко «Сліпий музикант»): а) Вороніних; б) Попельських; в) Ставрученків
6.    «Він прозрів, так, це правда – він прозрів», – думав (В.Г.Короленко «Сліпий музикант»): а) батько; б) дядько Максим; в) мати.
7.    Рослина, яку вирощував маленький принц (А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»):  а) айстра; б) троянда; в) гвоздика
8.    На якій планеті жив маленький принц (А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»)?  а) Планета Земля; б) планета Марс; в) астероїд В-612
ІІ рівень (6 б., по 1,5 б.)
1.    Як і чому змінюється ставлення Очумєлова до собаки (А.П.Чехов «Хамелеон»)?
2.    У який момент випробувань головний герой оповідання Дж.Лондона «Жага до життя» викинув золото? Про що свідчить цей вчинок?
3.    Яким міг стати Петро, якби в його вихованні не взяв участі дядько Максим (В.Г.Короленко «Сліпий музикант»)?
4.    Які істини відкрив для себе маленький принц під час подорожі (А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»)?
ІІІ рівень (2 б.)  Виконайте одне із завдань:
-      Які вади людського суспільства засуджує Чехов у своїх оповіданнях? (дати розгорнуту відповідь)
-      Укажіть основні етапи «битви за життя», що випала на долю головного героя твору Дж.Лондона «Жага до життя».
-      Чи можна назвати Петра Попельського, героя повісті Короленка «Сліпий музикант», щасливою людиною? (дати розгорнуту відповідь)
-      Написати твір-мініатюру «Чого навчив мене маленький принц» (за казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»?
ІІ варіант
І рівень ( 4 б. по 0,5 б.)
1.    Тонкого з оповідання А.П.Чехова «Товстий і тонкий» звали: а) Порфирій; б) Пафнутій; в) Пантелеймон?
2.    Укажіть професію Хрюкіна з оповідання А.П.Чехова «Хамелеон»:  а) кухар; б) золотар ; в) тесля
3.    Як звали напарника головного героя (за оповіданням Дж. Лондона «Жага до життя»? а) Том; б) Білл; в) Джон
4.    Що знайшов головний герой (за оповіданням Дж.Лондона «Жага до життя») біля кісток людини, яку роздерли вовки:  а) набої; б) золото; в) лист
5.     Прізвище старого дядька, який опікувався хлопчиком (В.Г.Короленко «Сліпий музикант»): а) Тищенко; б) Яценко; в) Луценко.
6.    Головний герой повісті В.Г.Короленко «Сліпий музикант» знайшов своє щастя в: а) сім’ї; б) музиці; в) самотності.
7.    Маленький принц (А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») вирушив у мандрівку, тому що:  а) йому набридло сидіти на планеті; б) його змусили це зробити; в) хотів знайти друзів, пізнати світ
8.    Яке почуття охопило маленького принца(А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»), коли він розлучався з Трояндою?  а) Радість; б) щастя; в) горе
ІІ рівень (6 б., по 1,5 б.)
1.    Як і чому змінюється ставлення тонкого до товстого (А.П.Чехов  «Товстий і тонкий»)?
2.    Що допомагало рухатися вперед герою оповідання Дж.Лондона «Жага до життя»? Схарактеризуйте риси вдачі героя, що допомогли йому вижити.
3.    Коли і чому старий Максим вирішив, що Петро прозрів(В.Г.Короленко «Сліпий музикант»)?
4.    Яку таємницю лис відкрив маленькому принцу? Як ти розумієш слова лиса? (А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»)
ІІІ рівень (2 б.)  Виконайте одне із завдань:
-      Які вади людського суспільства засуджує Чехов у своїх оповіданнях? (дати розгорнуту відповідь)
-      Укажіть основні етапи «битви за життя», що випала на долю головного героя твору Дж.Лондона «Жага до життя».
-      Чи можна назвати Петра Попельського, героя повісті Короленка «Сліпий музикант», щасливою людиною? (дати розгорнуту відповідь)
-      Написати твір-мініатюру «Чого навчив мене маленький принц» (за казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»?
Образ майбутнього в літературі. Сучасна література
І варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1.      У творі Р.Бредбері «Усмішка» зображено місто:  а) після нападу інопланетян; б) після ядерної війни; в)після всесвітнього потопу
2.      Що люди зробили з картиною «Мона Ліза» Леонардо да Вінчі? а) розірвали; б) спалили; в)зберегли
3.      Кліві, герой оповідання Р. Шеклі «Запах думки», сів на планеті З-М-22, тому що... а)хотів здійснити екскурсію по планеті;  б)мав вивчити фауну планети; в)з його кораблем сталася аварія
4.      Лерою   Кліві   (оповідання   Р.   Шеклі   «Запах   думки»)   вдалося перемогти звірів... а)силою техніки; б)силою м'язів; г)силою думки
5.      Хто допомагав героям твору А.Ліндгрен «Міо, мій Міо» переховуватися від вивідувачів? а)татко-король;  б)природа; в) Зброяр з Країни Чужинецької
6.      Хто викував меч, яким можна здолати Като (А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»)?  а)Зброяр з Країни Чужинецької;  б)Міраміс; в)Юм-Юм
ІІ рівень   (6 б., по 1,5 б.)
  1. Як нам діяти сьогодні, щоб уникнути такого майбутнього, яке змальоване в оповіданні Р.Д.Бредбері «Усмішка» ?
  2. У чому полягала небезпека становища героя оповідання Р.Шеклі   «Запах думки» на чужій планеті?
3.      У яких ситуаціях Міо (А.Ліндгрен «Міо, мій Міо») відчуває страх і  відчай?  Чи свідчить це про його боягузтво?
ІІІ рівень (3 б.) Виконати одне із завдань.
1.      Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань:
-         Чи є у людей, зображених Р.Бредбері у творі «Усмішка», шанс змінитися на краще?
-         Уявіть, що на планеті, яку відкрив Кліві, герой твору Р.Шеклі «Запах думки», окрім звірів, були ще й люди. Як у такому разі міг би розвиватися сюжет? Запропонуйте свою версію.
-         Пофантазуйте, як, на вашу думку, розвиватиметься далі сюжет казки Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо».
ІІ варіант
І рівень (3 б., по 0,5 б.)
1.      Якого року відбуваються дії, описані в новелі Р. Бредбері «Усмішка»? а) 2007 р.; б) 3000 р.; в) 2061 р.
2.      Том не міг плюнути на картину, бо: а) не вмів цього робити; б) вона була гарна; в) не встиг цього зробити
3.      Звірі на планеті З-М-22 (оповідання Р. Шеклі «Запах думки») розуміли один одного завдяки... а)слухові; б)зорові; в)телепатії
4.      Завдяки чому вдалося врятуватися герою оповідання Р.Шеклі «Запах думки»?  а) він був добре озброєний; б) уявив пожежу; в) переконав себе, що всі звірі мертві 
5.      Кого зустрів Буссе у Країні Далекій? а) тата; б) матір; в) тітку
6.      Чиє ім’я наводило на всіх жах у творі А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»?  а)Міраміса; б) Зброяра з Країни Чужинецької;  б)лицаря Като
ІІ рівень   (6 б., по 1,5 б.)
1.      Чи випадково усмішка опинилася саме в руках Тома (оповідання Р. Д. Бредбері «Усмішка»)? Аргументуйте свою відповідь.
  1. Чому оповідання Р.Шеклі називається «Запах думки»?
  2. Які моральні цінності утверджуються у казці Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо»?
ІІІ рівень (3 б.) Виконати одне із завдань.
2.      Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань:
-         Чи є у людей, зображених Р.Бредбері у творі «Усмішка», шанс змінитися на краще?
-         Уявіть, що на планеті, яку відкрив Кліві, герой твору Р.Шеклі «Запах думки», окрім звірів, були ще й люди. Як у такому разі міг би розвиватися сюжет? Запропонуйте свою версію.

-         Пофантазуйте, як, на вашу думку, розвиватиметься далі сюжет казки Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо».

Немає коментарів:

Дописати коментар